ΑγιοΣ Σεραφειμ του ΣΑρωφ

Ὁ Ἱερός Ναός τοῦ Ὁσίου Σεραφείμ τοῦ Σάρωφ ἀνεγέρθηκε σέ οἰκόπεδο 500 τ.μ. στήν περιοχή «Κάτω Παλλήνη» καί τό ἔτος 2008  δωρήθηκε στήν ἐνορία μας ἀπό τόν ἀείμνηστο Γεώργιο Νάσιουτζικ. Εἶναι  ρυθμοῦ μονόκλιτης βασιλικῆς μέ ξύλινη δίριχτη στέγη καί ἐπενδεδυμένος ἐξωτερικά μέ λιθοδομή. Ἀφιερώθηκε στόν μεγάλο αὐτόν ἅγιό της Ρωσικῆς Ἐκκλησίας ποῦ ὑπερευλαβῶς τιμᾶται καί στήν πατρίδα μας, σέ ἀνάμνηση τῆς ἐλεύσεως τοῦ ἱεροῦ καί μυροβόλου λειψάνου του στόν Καθεδρικό μας Ναό τόν Ὀκτώβριο τοῦ ἔτους 2008.

    Τό ἱερό λείψανο φιλοξενήθηκε στόν ναό μας ἀπό τήν 3η μέχρι τήν 8η Ὀκτωβρίου 2008 καί κατά τήν ἐδῶ παραμονή τοῦ ἔλαβαν χώρα λαμπρές τελετές πρός τιμήν τοῦ Ὁσίου, ὅπως πάνδημη ὑποδοχή τήν Παρασκευή 3η Ὀκτωβρίου μέ τήν συμμετοχή μελῶν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, πλειάδας ἱερέων, μοναχῶν καί πλῆθος λαοῦ, μέ κατανυκτικές ἱερές ἀγρυπνίες καί μέ ἀποκορύφωμα ὅλων αὐτῶν, τό πολυαρχιερατικό συλλείτουργο τήν Κυριακή 5η Ὀκτωβρίου 2008 προεξάρχοντος τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ. κ. Ἱερωνύμου του Β΄.

    Τήν περίοδο ἐκείνη ἡ ἐνορία μᾶς ἔζησε ἀνείπωτες πνευματικές χαρές ποῦ μέχρι σήμερα δέν ἔχει ξαναζήσει καί θέλοντας νά ἐκφράσει τήν εὐγνωμοσύνη της πρός στόν Τριαδικό Θεό ἀλλά καί τήν εὐλάβειά της στόν ταπεινό γίγαντα τῆς Ρωσικῆς Ἐκκλησίας Ὅσιο Σεραφείμ, παρακάλεσε ἐγγράφως τόν ἀείμνηστο Γεώργιο Νάσιουτζικ καί ἐκεῖνος ἀσμένως ἀπεδέχθη, νά ἀφιερωθεῖ τό παρεκκλήσιο στόν Ὅσιο Σεραφείμ τοῦ Σάρωφ γιά νά μᾶς ὑπενθυμίζει τό μεγάλο αὐτό γεγονός.

    Τήν 3η Ὀκτωβρίου τοῦ ἑπομένου ἔτους 2009, ὁ Σεπτός μας Ποιμενάρχης Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσογαίας καί Λαυρεωτικής κ. κ. Νικόλαος τέλεσε τόν ἁγιασμό τῶν θυρανοιξίων καί τήν πρώτη ἀκολουθία τοῦ ἑσπερινοῦ, ἐνῶ τήν ἑπομένη ἡμέρα Κυριακή 4η Ὀκτωβρίου 2009 τελέσθηκε ὁ Ὄρθρος καί ἡ πρώτη πανηγυρική Θεία Λειτουργία. Ἀπό τότε μέ κάθε λαμπρότητα καθιερώσαμε ὡς ἐτήσια πανήγυρη τοῦ ἱεροῦ παρεκκλησίου τήν πρώτη Κυριακή ἑκάστου μηνός Ὀκτωβρίου σέ ἀνάμνηση τῆς ἐλεύσεως τοῦ ἱεροῦ λειψάνου τοῦ ὁσίου Σεραφείμ στήν Παλλήνη. Κατὰ τὴν περίοδο τοῦ καλοκαιριοῦ τελοῦμε μὲ ίδιαίτερη κατάνυξη ἱερὲς ἀγρυπνίες πρὸς τιμὴν μεγάλων ἁγίων τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας.

    Τιμᾶμε δέ ἰδιαιτέρως τόν Ὅσιο Σεραφείμ τοῦ Σάρωφ καί στόν Καθεδρικό μας Ναό τοῦ Ἁγίου Μεγαλομάρτυρος Τρύφωνος στίς δύο ἐτήσιες μνῆμες του, τήν 2α Ἰανουαρίου μέ πανηγυρικό Ἑσπερινό τήν παραμονή καί μέ Ὄρθρο καί πανηγυρική Θεία Λειτουργία τήν ἁγιώνυμη ἡμέρα καί τήν 19η Ἰουλίου ἡμέρα ἀνακομιδῆς τοῦ ἱεροῦ του λειψάνου μέ ἱερά Ἀγρυπνία κατά τήν μοναχική τάξη.

    Στίς δύο πρώτες πανηγύρεις ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μᾶς κ. κ. Νικόλαος μᾶς παραχώρεισε πρός προσκύνηση καί ἁγιασμό τῶν προσελθόντων πιστῶν Ἱερά Εἴκονά του ὁσίου ἀπό τό μοναστήρι του στό Ντιβέγιεβο, ποῦ περιέχει τεμάχιο ἀπό τό ἱερό αὐτοῦ λείψανο ἐντός μικρᾶς χωνευτῆς λειψανοθήκης. Τήν Κυριακή τῆς Ὀρθοδοξίας τοῦ ἔτους 2010 ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νιγηρίας κ. Ἀλέξανδρος λειτούργησε στον Ἱερό μας Ναό και παραχώρησε στὴν ἐνορία μας τεμάχιο Ἱεροῦ Λειψάνου τοῦ Ὁσίου Σεραφείμ.

ΣΥΝΑΞΑΡΙΟ

ΑΓΙΟΥ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΤΟΥ ΣΑΡΩΦ

Ὁ Ὅσιος Σεραφεὶμ γεννήθηκε στὸ Κοὺρσκ τῆς Ρωσίας στὶς 19 Ἰουλίου 1759 καὶ ὀνομάσθηκε Πρόχορος. Οἱ γονεῖς του, Ἰσίδωρος καὶ Ἀγάθη Μοσνίν, ἦταν εὐκατάστατοι ἔμποροι. Ὁ πατέρας του εἶχε ἐργοστάσια πλινθοποιίας καὶ παράλληλα ἀναλάμβανε τὴν ἀνέγερση πέτρινων οἰκοδομημάτων, ναῶν καὶ σπιτιῶν. Κάποτε ἄρχισε νὰ χτίζει στὸ Κοὺρσκ ἕνα ναὸ πρὸς τιμὴν τοῦ Ὁσίου Σεργίου τοῦ Ραντονέζ, τοῦ Θαυματουργοῦ, ἀλλὰ ξαφνικὰ τὸ 1762, πεθαίνει, ἀφήνοντας στὴν σύζυγό του τὴ μέριμνα γιὰ τὴν ὁλοκλήρωση τοῦ ναοῦ. Ὁ Πρόχορος κληρονόμησε τὶς ἀρετὲς τῶν γονέων του καὶ ἰδίως τὴν εὐσέβειά τους.

Σὲ ἡλικία δέκα ἐτῶν ἄρχισε νὰ μαθαίνει μὲ ζῆλο τὰ ἱερὰ γράμματα, ἀλλὰ ἀρρώστησε ξαφνικὰ βαριὰ χωρὶς ἐλπίδα ἀναρρώσεως. Στὴν κρισιμότερη καμπὴ τῆς ἀσθένειας εἶδε στὸν ὕπνο του τὴν Παναγία, ἡ ὁποία ὑποσχέθηκε ὅτι θὰ τὸν ἐπισκεφθεῖ καὶ θὰ τὸν θεραπεύσει. Πράγματι, ἔτυχε μία μέρα νὰ γίνεται λιτανεία καὶ νὰ περνᾷ ἔξω ἀπὸ τὴν οἰκία τοῦ μικροῦ ἄρρωστου παιδιοῦ, ἡ θαυματουργὴ εἰκόνα τῆς Θεοτόκου. Τὴν στιγμὴ ἐκείνη ἔπιασε δυνατὴ βροχή. Ἡ λιτανεία σταμάτησε καὶ ἡ εἰκόνα μεταφέρθηκε στὴν αὐλὴ τῆς οἰκίας τοῦ Προχόρου, μέχρι νὰ περάσει ἡ μπόρα. Τότε ἡ μητέρα του Ἀγάθη, κατέβασε τὸ ἄρρωστο παιδί της καὶ τὸ πέρασε κάτω ἀπὸ τὴν εἰκόνα. Ἀπὸ τὴν ἡμέρα ἐκείνη ἡ ὑγεία του βελτιώθηκε μέχρι ποὺ ἀποκαταστάθηκε τελείως.

Νέος ἐγκαταλείπει τὸ πατρικό του σπίτι, στὴν πόλη Κούρσκ, καὶ ἔρχεται νὰ μονάσει στὴ μονὴ τοῦ Σάρωφ. Ἡ δοκιμασία του προκειμένου νὰ γίνει Μοναχὸς διαρκεῖ ὀκτὼ χρόνια. Στὶς 13 Αὐγούστου τοῦ 1786 κείρεται Μοναχὸς μὲ τὸ ὄνομα Σεραφείμ. Σὲ δυὸ μῆνες χειροτονεῖται Διάκονος.

Περιφρουρούμενος μὲ τὸ ταπεινὸ φρόνημα ὁ Διάκονος Σεραφείμ, ἀνέρχεται στὴν Πνευματικὴ ζωὴ «ἐκ δυνάμεως εἰς δύναμιν». Ὡς Διάκονος παραμένει ὅλη τὴν ἡμέρα στὸ Μοναστῆρι, διακονεῖ στὶς Ἀκολουθίες, τηρεῖ μὲ ἀκρίβεια τοὺς μοναστηριακοὺς κανονισμοὺς καὶ ἐκτελεῖ τὰ διακονήματά του. Τὸ βράδυ ὅμως ἀπομακρύνεται στὸ δάσος, στὸ ἐρημικό του κελί, ὅπου διέρχεται τὶς νυκτερινὲς ὧρες μὲ προσευχή, καὶ πολὺ πρωὶ ἐπιστρέφει πάλι στὸ μοναστῆρι.

Στὶς 2 Σεπτεμβρίου 1793 χειροτονεῖται Ἱερεὺς καὶ ἀποδύεται μὲ μεγαλύτερο ζῆλο καὶ ἀγάπη στὸν Πνευματικὸ ἀγῶνα. Τώρα πλέον δὲν τὸν ἱκανοποιεῖ ὁ βαρὺς γιὰ τοὺς ἄλλους μόχθος τῆς κοινοβιακῆς ζωῆς, δηλαδὴ ἡ κοινὴ προσευχή, ἡ νηστεία, ἡ ὑπακοή, ἡ ἀκτημοσύνη. Μέσα του φουντώνει ἡ δίψα γιὰ πιὸ ὑψηλὲς Πνευματικὲς ἀσκήσεις. Ἐγκαταλείπει λοιπόν, μὲ τὴν εὐλογία τοῦ Ἡγουμένου, τὴ Μονὴ καὶ ἀποσύρεται μέσα στὸ πυκνὸ δάσος τοῦ Σάρωφ. Περνᾶ ἐκεῖ δεκαπέντε χρόνια σὲ τέλεια ἀπομόνωση, μὲ αὐστηρὴ νηστεία, ἀδιάλειπτη προσευχή, μελέτη τοῦ Θείου Λόγου καὶ σωματικοὺς κόπους. Γιὰ χίλιες ἡμέρες καὶ χίλιες νύκτες μιμεῖται τοῦ παλιοὺς στυλῖτες τῆς Ἐκκλησίας. Ἀνεβασμένος σὲ μία πέτρα καὶ μὲ τὰ χέρια ὑψωμένα στὸν οὐρανό, προσεύχεται : «Ὁ Θεὸς ἰλάσθητι μοὶ τῷ ἁμαρτωλῷ».

Τελειώνοντας τὴν ἀναχωρητικὴ ζωὴ ἐπανέρχεται στὴ Μονὴ τοῦ Σάρωφ καὶ κλείνεται σὰν σὲ μνῆμα στὴν ἀπομόνωση γιὰ ἄλλα δεκαπέντε χρόνια. Γιὰ τὰ πρῶτα πέντε βάζει τὸν ἑαυτό του στὸν κανόνα τῆς σιωπῆς. Μὲ τὴν ἀδιάλειπτη προσευχὴ φωτίζει ὁλόκληρος ἀπὸ τὴν Θεία Χάρη καὶ ἀξιώνεται νὰ ζήσει Πνευματικὲς ἀναβάσεις καὶ νὰ δεῖ θεϊκὰ ὁράματα. Μετὰ τὸν ἐγκλεισμό, ὥριμος πλέον στὴν Πνευματικὴ ζωὴ καὶ γέροντας στὴν ἡλικία, ἀφιερώνεται στὴ διακονία τοῦ πλησίον, τοῦ ἐλάχιστου ἀδελφοῦ. Μὲ τὴν αὐστηρὴ ἀσκητικὴ ζωή του καὶ τὴν φωτεινὴ μορφή του εἶχε προσελκύσει γύρω του πλῆθος Χριστιανῶν, ποὺ τὸν ἀγαποῦσαν καὶ πίστευαν ἀκράδαντα  στὴν θαυματουργικὴ δύναμη τῶν ἁγίων του προσευχῶν. Πλούσιοι καὶ φτωχοί, διάσημοι καὶ ἄσημοι συνέρρεαν καθημερινὰ στὸ κελί του, γιὰ νὰ λάβουν τὴν εὐλογία του καὶ τὴν Πνευματικὴ καθοδήγηση γιὰ τὴ ζωή τους. Τοὺς δεχόταν ὅλους μὲ ἀγάπη καὶ ὅταν ἔβλεπε τὰ πρόσωπά τους ἀναφωνοῦσε: «Χαρά μου!».

Ἐξομολογοῦσε πολλούς, θεράπευε ἀσθενεῖς, ἐνῷ σὲ ἄλλους ἔδιδε νὰ ἀσπασθοῦν τὸν σταυρὸ ποὺ εἶχε κρεμασμένο στὸ στῆθος του ἢ τὴν εἰκόνα ποὺ εἶχε στὸ τραπέζι τοῦ κελιοῦ του. Σὲ πολλοὺς πρόσφερε ὡς εὐλογία ἀντίδωρο, ἁγίασμα ἢ παξιμάδια, ἄλλους τοὺς σταύρωνε στὸ μέτωπο μὲ λάδι ἀπὸ τὸ καντῆλι, ἐνῷ μερικοὺς τοὺς ἀγκάλιαζε καὶ τοὺς ἀσπαζόταν λέγοντας: «Χριστὸς Ἀνέστη!».

Τὴν 1η Ἰανουαρίου 1833, ἡμέρα Κυριακή, ὁ Ὅσιος ᾖλθε γιὰ τελευταία φορὰ στὸ Ναὸ τοῦ νοσοκομείου τῶν Ἁγίων Ζωσιμᾶ καὶ Σαββατίου. Ἄναψε κερὶ σὲ ὅλες τὶς εἰκόνες καὶ τὶς ἀσπάσθηκε. Μετάλαβε τῶν Ἀχράντων Μυστηρίων καὶ μετὰ τὸ τέλος τῆς Θείας Λειτουργίας ζήτησε συγχώρεση ἀπὸ ὅλους τοὺς ἀδελφούς, τοὺς εὐλόγησε, τοὺς ἀσπάσθηκε καὶ παρηγορητικὰ τοὺς εἶπε: «Σώζεσθε, μὴν ἀκηδιᾶτε, ἀγρυπνεῖτε καὶ προσεύχεσθε. Στέφανοι μᾶς ἑτοιμάζονται». Ὁ Μοναχὸς Παῦλος πρόσεξε ὅτι ὁ Ὅσιος ἐκείνη τὴν ἡμέρα πῆγε τρεῖς φορὲς στὸν τόπο ποὺ εἶχε ὑποδείξει γιὰ τὸν ἐνταφιασμό του. Καθόταν ἐκεῖ καὶ κοίταζε ἀρκετὴ ὥρα στὴ γῆ. Τὸ βράδυ τὸν ἄκουσε νὰ ψάλλει στὸ κελί του Πασχαλινοὺς ὕμνους: «Ἀνάστασιν Χριστοῦ θεασάμενοι…», «Φωτίζου, φωτίζου ἡ νέα Ἱερουσαλήμ…», «Ὤ, Πάσχα τὸ μέγα καὶ ἱερώτατον, Χριστέ…».

Ὁ Ὅσιος κοιμήθηκε μὲ εἰρήνη στὶς 2 Ἰανουαρίου 1833. Οἱ μοναχοὶ τὸν εἶδαν μὲ τὸ λευκὸ ζωστικό, γονατιστὸ σὲ στάση προσευχῆς μπροστὰ στὴν εἰκόνα τῆς Θεοτόκου, ἀσκεπῆ, μὲ τὸ χάλκινο σταυρὸ στὸ λαιμὸ καὶ μὲ τὰ χέρια στὸ στῆθος σὲ σχῆμα σταυροῦ. Νόμιζαν ὅτι τὸν εἶχε πάρει ὁ ὕπνος.

Τὰ ἱερὰ λείψανά του ἐξαφανίστηκαν κατὰ τὴν περίοδο τῆς Ὀκτωβριανῆς ἐπαναστάσεως καὶ ξαναβρέθηκαν τὸ 1990, στὴν Ἁγία Πετρούπολη. Τὸ 1991 ἐπέστρεψαν στὴν μονὴ Ντιβέγιεβο.

ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟΝ  ΑΓΙΟΥ  ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΤΟΥ ΣΑΡΩΦ

Χριστῷ ἐκ νεότητος ἀκολουθήσας θερμῶς, εὐχαῖς καὶ δεήσεσιν, ἐν τῇ ἐρήμῳ Σαρώφ, ὡς ἄσαρκος ἤσκησας· ὅθεν τοῦ Παρακλήτου, δεδεγμένος τὴν χάριν, ὤφθης τῆς Θεοτόκου, θεοφόρος θεράπων· διὸ σε μακαρίζομεν, Σεραφεὶμ Πάτερ Ὅσιε.

 

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙΟ ΤΟΥ ΑΓ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ

    

ΔΙΑΔΡΟΜΗ : Πορεία στὸ ρεῦμα τῆς Λεωφόρου Μαραθῶνος πρὸς Ραφήνα, μετὰ τὸ παρεκκλήσιο τοῦ Ἁγ. Νεκταρίου στὸν φωτεινὸ σηματοδότη, στροφὴ πρὸς δεξιὰ (ὁδὸς Πλουτάρχου) καὶ πορεία ὅλο εὐθεία διαπερνώντας τὴν περιφερειακὴ ὁδὸ Ὑμηττοῦ-Ραφήνας πάνω ἀπὸ τὴν γέφυρα (βλ. σχεδιάγραμμα ἄνω).

Επαφή

Αγ. Τρύφωνας Παλλήνης

agtrifonas@yahoo.gr

Διεύθυνση: Πατριάρχου Γρηγορίου Ε´ 10, Παλλήνη T.K.: 15352

Τηλ.: 210-6665493
Fax: 210-6665493

Αναζήτηση στο site

© 2014 Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα

Φτιάξε δωρεάν ιστοσελίδαWebnode